Majulah Silat Cekak di Sandakan

Majulah Silat Cekak di Sandakan
Penggerak Silat Cekak di Sandakan

Thursday, September 13, 2007

Sebuah Puisi...

PILIHKAN UNTUKKU

Aku hanya mengharap
Karena aku sadar …
Aku bukan Ali ra yang pantas mendampingi Fatima ra.
Aku hanya sama miskin dengan Ali ra.

Dia hanya mengharap Ali ra.
Sedang Aku ..
hanya pendosa…Ampunkanlah
Aku lemah…Kuatkanlah
Aku sering terjatuh….teguhkanlah

Jika dia untuk yang lain
Memang dia terlalu sempurna untukku
Relakan saja…Walau ada bekas dihati
Hanya harapan…

Karena dia hanya mengharap Ali ra.
Ya Allah, jadikanlah aku seperti Ali ra.
Miskin….tapi punya optimis
Miskin…. tapi tahu tanggung jawab
Miskin…Tapi Fatima ra. bisa bahagia disampingnya

Manusia semua miskin
Dan hanya Engkau Yang Maha Kaya

Anugerahkan dari kekayaan-Mu di hati
Aku sangat yakin….
Titipan-Mu adalah yang terbaik untukku.
Berikan ridho-Mu….

Mutsalats, 19 Mei 2007
Dicedok dari http://masmukhtar.blogspot.com

No comments:

Suasana Hari Raya Aidilfitri

Suasana Hari Raya Aidilfitri
Sambutan Aidilfitri di rumah Penyelia

Hari Belia Kebangsaan

Hari Belia Kebangsaan
Sambutan Hari Belia Peringkat Kebangsaan

Bersilat bersama bang Mad

Bersilat bersama bang Mad
Majlis Bersilat bersama Guru Utama